Doelstelling van de training:
Na afloop kunt u onder ander de verschillende typen mensen onderscheiden en verbaal en nonverbaal uw communicatie afstemmen op deze verschillende typen om zo gemakkelijk op één lijn te komen met uw gesprekspartner.
Doelgroep:Een ieder die meer vertrouwd willen worden met het omgaan met verschillende soorten klanten en collega’s.
Trainingsduur:2 dagen
Ideale voorkennis:Kennis van de trainingen Windows en Microsoft Word intro is noodzakelijk.
Trainingsopzet:
- Kenmerken van communicatie
- Het communicatieproces
- Ontstaan en voorkomen van communicatiestoornissen
- Vragen, luisteren en samenvatten
- Feedback
- Valkuilen
- LSD: luisteren, samenvatten en doorvragen
- Soorten vragen en het effect van de vraagsoort
- Feedback
- Valkuilen
- Verbale en non-verbale communicatie
- Effecten en bedoelingen in communicatie
- Betekenis van lichaamstaal
- Herkenbaarheid van gedrag
- Congruent/authentiek: lichaamstaal en woorden tonen dezelfde intentie
- Van gedrag naar type klant
- Herkenning en benadering van de verschillende klantentypen
Actie aanbod
Komt u voor de training van 15 mei 2018?
Neem snel contact op en ontvang 25% korting op deze training!