Doelstelling van de training

Na afloop kunt u onder ander de verschillende typen mensen onderscheiden en verbaal en nonverbaal uw communicatie afstemmen op deze verschillende typen om zo gemakkelijk op één lijn te komen met uw gesprekspartner.

Doelgroep

Een ieder die meer vertrouwd willen worden met het omgaan met verschillende soorten klanten en collega’s.

Trainingsduur

2 dagen

Ideale voorkennis

Kennis van de trainingen Windows en Microsoft Word intro is noodzakelijk.

Trainingsopzet

  • Kenmerken van communicatie
  • Het communicatieproces
  • Ontstaan en voorkomen van communicatiestoornissen
  • Vragen, luisteren en samenvatten
  • Feedback
  • Valkuilen
  • LSD: luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Soorten vragen en het effect van de vraagsoort
  • Feedback
  • Valkuilen
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Effecten en bedoelingen in communicatie
  • Betekenis van lichaamstaal
  • Herkenbaarheid van gedrag
  • Congruent/authentiek: lichaamstaal en woorden tonen dezelfde intentie
  • Van gedrag naar type klant
  • Herkenning en benadering van de verschillende klantentypen

Investering

€ 695 - 2 dagen, inclusief lesmateriaal, lunch, koffie en thee